Härliga familjen

Idag har vi varit ute mycket. I förmiddags lekte jag i sandlådan med döttrarna, vi gjorde sandkakor. :-) Selina har haft många lekkamrater ute idag så hon har varit i stort sett självgående. Vida spelade innebandy ute med maken medan jag satt och tog igen mig i solen.
 
Jag har plockat kattbajs ur rabatten (bläää!) och sprayat med ättiksvatten. Får se om det håller odjuren borta. Jag har svårt att förstå kattägare som låter sina katter springa lösa i såna här tätbefolkade områden, det är inte roligt att hitta rabatterna uppgrävda och fulla med bajs. Ännu värre är när barnen ska leka i sandlådan och dom får bajs på kläderna. Våra katter går ut i koppel och alltid under uppsikt. Vill man ha sina katter lösspringande kan man ju ta dom och flytta ut på landet tycker jag. Jag tycker det är självklart att man respekterar sina grannar och inte låter sina djur förorena på deras uteplatser.
 
Nåja, hoppas ättiksvatten funkar...
 
 



Kommentarer
Frida

Annars finns det ju sådan här "apelsinspray" att köpa på djuraffärer som är till just för att hålla katter borta ifrån särskilda platser :) prova det om inte ättika funkar!

Svar: Ja det är ju ett alternativ...men är säkert svindyr...allt sånt där är alltid svindyrt. :-(
Monita

2013-05-04 @ 22:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback