"Strax efter solnedgången" av Stephen King

Det här är en novellsamling med noveller som handlar om spöken, utsatthet, fantasier, vanföreställningar...ja ni ser vart det är på väg.

Ska jag vara ärlig så läste jag bara halva boken sen blev jag less. Jag tyckte inte att novellerna var speciellt bra, utom en: Pepparkaksflickan, den var klart läsvärd. Det verkar inte som om noveller tilltalar mig, eller så är det King's språk jag inte gillar. Nåja, man kan ju inte gilla allt.

Boken får 2 av 5 av mig.

Bok: Strax efter solnedgången
Författare: Stephen King
Utgivningsår: 2010




Kommentarer
Hanna K

Jag kommer förmodligen sluka den här boken som alla andra av Stephen King, men håller med, jag är inte förtjust in novellformen egentligen, är oftast de längre novellerna isåfall som jag fastnar mest för.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback