"The Da Vinci code" av Dan Brown

Robert Langdon befinner sig i Paris när han blir kallad till Louvren för att tolka några symboler som ett mordoffer har målat på sig själv. Vad han inte vet är att han själv är huvudmisstänkt för dådet. Detta är början på ett hisnande äventyr som leder honom till myten om den heliga Graal.

Precis som i "Änglar och demoner" dras man med från första sidan och jag hade i alla fall svårt att lägga ifrån mig boken trots att jag har läst den en gång förut. Kombinationen av thriller, religiösa myter och konspirationsteorier är ett vinnande koncept som jag älskar att läsa om.

Boken får 5 av 5 av mig.

Bok: The Da Vinci code
Författare: Dan Brown
Utgivningsår: 2003










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback