"Mörkervarelser" av Harris, Shayne och Tracy

En samlingsvolym med tre vampyrböcker: "Dansande död" av Charlaine Harris (författaren bakom "True Blood"), "Vandraren" av Maggie Shayne och "Mörkrets brud" av Marilyn Tracy.

I "Dansande död" har det gått fem år sedan syntetiskt blod kom ut på marknaden och vampyrerna kunde bli en del av samhället. När vampyren Sean träffar sin nya danspartner Rue anar han på en gång att hon döljer något. När han börjar nysta i hennes bakgrund upptäcker han en samvetslös man som gör allt för att krossa Rue.

"Vandraren" utspelar sig i en liten irländsk by och är centrerad kring den gamla sägnen om Donovan O'Roark. Enligt sägnen blev han attackerad en natt och förvandlad till vampyr. En mörk kväll möter Rachel en man på byvägen, han har den ljusaste hy och det svartaste hår och presenterar sig som Donovan...

I "Mörkrets brud" har Gavin Deveroux ett uppdrag: att finna kvinnan som hotat de odödas Högsta råd och förgöra henne. Men allt går inte enligt planerna för hans offer har en egen agenda...

När jag läste den här boken (eller böckerna...) var det svårt att lägga ifrån sig den. På ett sätt är det tur att det är tre böcker och inte en för annars hade jag inte fått sova något. Det enda jag irriterade mig på är att alla böckerna handlar om manliga vampyrer och mänskliga kvinnor, det hade varit trevligt om åtminstone en av böckerna hade vänt på det hela.

Boken får 5 av 5 av mig. Ett sätt att se om en vampyrbok är bra eller inte är om man som läsare blir kär i vampyrkillen...jag blev kär tre gånger om!

Bok: Mörkervarelser
Författare: Charlaine Harris, Maggie Shayne och Marilyn Tracy
Utgivningsår: 2010




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback