"Minnen" Av Torgny Lindgren

Torgny Lindgren skriver sina minnen i vad som kan kallas en självbiografisk roman. Vad som är fakta och vad som är fiktion kommer vi nog aldrig få veta. Vi får följa honom från barndomen fram till idag genom berättelser om hans nära och kära samt via historier och anekdoter från hans yrkesliv som författare.

För mig som är van att läsa tjocka tegelstenar till fantasyböcker så var den här boken a piece of cake. Jag läste ut den på 4 timmar(!). :)

Torgny Lindgren har ett väldigt poetiskt språk och man liksom flyter med i hans berättande utan att behöva anstränga sig. Jag tyckte boken var bra, men äventyrsälskare som jag är så tyckte jag inte att det hände tillräckligt mycket, vilket det i och för sig inte brukar göra i såna här berättelser. Kände att det inte var riktigt rätt genre för mig men definitivt en läsupplevelse som jag inte vill vara utan.

Mitt övergripande betyg blir 3 av 5.

Bok: Minnen
Författare: Torgny Lindgren
Utgivningsår: 2010




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback