"Ju fortare jag går, desto mindre är jag" av Kjersti Annesdatter Skomsvold

Bild från www.gillabocker.seMathea Martinsen umgås inte med andra människor. Hon har alltid tyckt att andra människor är skrämmande. Men nu på ålderns höst har hon börjat fundera om någon ens skulle märka om hon dog. Hon bestämmer sig för att gå ut i den stora världen och visa dem vem Mathea Martinsen är. Men det visar sig vara lättare sagt än gjort.

Den här boken har fått bra recensioner och hyllas för den bitska humorn och det poetiska språket. Jag tyckte den var tråkig. Visst den berörde och man känner verkligen sympati för huvudpersonen, och vissa partier var roliga. Men överlag var den tråkig. Allting är alldeles för vardagligt för min smak och tempot för långsamt.

Jag ger den en 3:a av 5.

Bok: Ju fortare jag går, desto mindre är jag
Författare: Kjersti Annesdatter Skomsvold
Utgivningsår: 2010




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback