Laxburgare

Härligt sätt att äta fisk på, barnvänligt också kan jag tänka mig. Receptet hittade jag på Norskfisk.se men jag har modifierat det något.



Det här behövs till 4 st burgare:

400 g lax, ben- och skinnfri
1 ägg
2 msk ströbröd
2 msk hackad persilja
2 msk citronjuice
salt, peppar

Chilimajonnäs:
3/4 dl majonnäs
2 msk chilisås
1 krm cayennepeppar
salt, peppar

Tillbehör:
hamburgerbröd
tomat
lök
sallad

Gör så här:

Mixa fisken till en jämn färs. Tillsätt ägg, ströbröd, citronjuice, hackad persilja, salt och peppar. Blanda ordentligt. Täck skålen med folie och låt vila 20 min i kylen.
Forma färsen till 4 burgare. Stek i olja ca 2-3 min per sida.
Blanda ihop ingredienserna till chilimajonnäsen. Servera burgarna med majonnäsen, bröd, tomat, lök och sallad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback