MVC-besöket

Igår var vi till barnmorskan för en kontroll. Hon tog blodprov i armen på mig...det gick bättre den här gången än förra så jag kände ingenting. :-) Blodprovet ska ge svar på om jag bildar antikroppar mot bebisen eller inte. Hon kollade blodvärdet vilket har gått ner så jag får börja knapra mer järntabletter, men blodsockret såg bra ut. Urinprovet var negativt så inga problem där inte. Hon mätte hur stor livmodern är (SF-måttet) och det har gått upp från 23 cm förra gången till 28 cm nu så det såg bara bra ut. Bebisen växer tydligen så det knakar. Vi fick även lyssna på bebisens hjärtljud och det lät bra, den sparkade till och med lite på barnmorskan. Livlig liten krabat det här. :-D

Den 16/6 ska vi till MVC igen och då ska hon börja känna efter hur bebisen ligger...ska bli intressant.

Nu till morgonen har jag suttit och betalat räkningar...är ju löningsdag idag. Jag har även gjort upp månadens budget, en sak som jag började med förra månaden. Tänkte att det kan ju vara bra att ha rutin på det sen när bebisen kommer.

I eftermiddag ska jag åka på Coop och veckohandla...mycket på listan den här veckan så sambon får komma och hjälpa mig ta hem allt när han slutar jobbet.

Nu är det dags för frukost innan jag gör några fler sysslor.



Kommentarer
farmor

Va, skönt att lillan mår bra o hennes mamma. Ska strax gå på mitt "jobb". Vi hörs. Hälsa pappa o katterna.

2009-05-27 @ 10:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback