...bebisgalen? Jag???

För er som inte redan har märkt det har jag blivit totalt bebisgalen...jo det är sant! Jag som aldrig kunde fatta varför gravida kvinnor och nyblivna mammor inte kunde prata om något annat än bebis har nu fallit i samma fälla. Det måste vara nåt biologiskt...typ att hjärnan ställer om så man definitivt kommer att ha bebisen som första prioritet. Så jag har alltså sällat mig till bebisgalningarna, en liten del av mig tycker detta är hemskt...men min hjärna är nog helt omprogrammerad nu så egentligen känns det rätt kul. Hur ofta kommer man vara gravid egentligen??? Inte speciellt ofta så då FÅR man faktiskt tjata om bebis hela tiden utan att för den skull uppfattas som helt enkelspårig...enligt mig iaf. :-)

Jag har börjat känna efter ordentligt nu om jag känner några rörelser från bebisen men utan framgång hittills. HUR känner man skillnaden på mag- och tarmbubbel och små fjärilslätta sparkar??? Jag vet inte än...

Jag är iaf i 18:e veckan nu...snart halvvägs!!!

Growing People - 18:e graviditetsveckan

Bli Mamma - 18:e graviditetsveckan

Babycenter - gravid 17 veckor



Kommentarer
Malin

Jag tkr att ni ska lägga upp en bild på magen :D

2009-03-10 @ 18:06:37
farmor

Om du är bebisgalen vad tror du jag är? Man får vara det, fullständigt normalt, tycker jag. Vad andra tycker bryr vi oss inte om. Hälsa lillen från farmor. Hälsa även till fadern.

2009-03-11 @ 09:05:14
Sofie

Tro mig. Du känner skillnad på tarmbubbel och sparkar. Ditt sinne kommer att berätta för dig när det är sparkar. så är det bara :)

2009-03-12 @ 13:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback