Min gröna oas!

Den är färdig och här kommer bilderna. Lite trist faktiskt för nu har jag inget att pyssla med...bara lite bortplockning av vissna blommor.

Den mysiga sittplatsen har fått nya dynor. På spaljén klättrar blomman för dagen, månvinda, luktärter och klockranka. Hoppas dom börjar blomma snart!


I spaljélådan har jag även satt några kantlobelior för att fylla ut utrymmet lite, förhoppningsvis breder dom ut sig ordentligt.


Många tomater har det redan blivit, men bara en har börjat mogna. Längtar tills jag kan börja skörda.

På hyllan en engelsk pelargon, en vit pelargon och en låda med kattgräs (som nästan är uppätet). I balkonglådan petunior och lejongap. I den stora krukan på golvet har jag min örtagård med salvia, dill, gräslök, basilika, persilja, citronmeliss och timjan.

I en ampel har jag million bells i gult, cerise och lila.

Katt i det gröna. :-) Lurre gillar den grönskande balkongen och poserar så här vackert.




Kommentarer
farmor

Vad fint ni har fått. Finaste blomman är nog katten. Min balkong har blivit fin oxå, men inte så många levande växter som du har. Hälsa.

2009-06-30 @ 18:27:20
Sizz -Designar bloggar

Vad fint ni har på eran balkong, jag vill också ha så :)

2009-07-15 @ 09:55:04 | http://sizz.blogg.se/
Sizz -Designar bloggar

Har du fixat denna design? Jättefin

2009-07-15 @ 09:55:40 | http://sizz.blogg.se/
Monita

Tackar! Jo jag har fixat designen själv, inte så avancerad direkt men den funkar bra.

2009-07-15 @ 15:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback