Ringa...usch vad hemskt!

Måste ta kontakt med arbetsförmedlingen idag för uppföljning av mitt jobbsökande. Hemskt att ringa men jag orkar inte åka in till stan för ett personaligt besök. Undrar varför jag har såna problem med att ringa? Mamma har ju samma problem, men medan jag tycker det är lättare att ringa till folk jag känner än till t.ex. myndigheter tycker mamma att det är mycket hemskare att ringa till folk hon känner. För mig är det nog osäkerheten om vem som svarar, vad ska man säga? Lite nojjig på sånt där...egentligen är det ju ingen fara så jag förstår inte varför jag alltid blir så nervös. Inte blir det lättare ju fler gånger man gör det heller, snarare så blir det värre.

Jag har lagt in ett nytt recept under "Kötträtter". En majssoppa som jag hittade på nätet...provade den igår och den var riktigt mumsig.

Jag tänkte att jag skulle visa vad jag köpte för något när jag var och hälsade på syrran. Vi shoppade ju litegrann tillsammans. Som ni ser så köpte jag två t-shirtar, 2 par svarta leggings (fast dom syns inte så bra) och ett halsband.

image4

image5Jag köpte även ett par skor, dom är sååååå sköna...älskar dom! Det gör det ju inte sämre att dom var på rea, under halva priset :-D

Förutom grejer till mig själv köpte jag ett par skitsnygga jeans till Henke (rea 99 kr!!!!) och två tröjor till Ilia (2 för 99 kr...man måste ju vara rättvis).

Grupparbetet på företagsekonomin börjar närma sig sitt slut. Har bara en opponering kvar och den ska göras nästa vecka. Sen är det bara tentan kvar 29/3. Dagen innan har jag tenta på marknadsföringen...ska bli kul att se hur det går med två tentor efter varandra så där. Men än har jag ju ett tag på mig att plugga...ligger lite efter i bokläsningen men det ska jag nog kunna ta igen.

Idag slutar Krister 14:00 så vi ska ta en promenad sen när han kommer hem. Det var längesen vi var ute och gick tillsammans så det ska bli skönt. Solen har börjat skina nu också så förhoppningsvis håller det i sig till han kommer hem.

Innan jag går vill jag bara upplysa er om att jag har en ny favoritlåt. "Ghost love score" av Nightwish...jag ryser när jag hör den, kanske beror det på att den låter lite som filmmusik. Den är grymt bra så lyssna på den!



Kommentarer
Linn

Hej! Jaså vad roligt att du hittade till min blogg då, även om det lät som att vägen dit var lite komplicerad. kul att du gillar bloggen! vilka snygga skor du hade köpt!! Ha en trevlig helg =)

2008-03-07 @ 20:19:45 | http://linnnissi.blogg.se
Malin

Hehe tack så mkt! :)
Va bra att du hitta min blogg :P

Jo jag ska komma upp,om inte Kicken biter mig så :O hahaha

Kramis

2008-03-09 @ 12:30:50 | http://kallstrom87.blogg.se
Att ha det gott

Riktigt snygga skor

2008-03-12 @ 09:12:57 | http://rubinen777.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback