Bara vara hemma...

Så här fint är det ute nu...soligt och snöigt men lagom temperatur. Tror jag ska ta en promenad senare, sånt här väder kan man ju inte gå miste om.

image1

Mitt besök hos optikern igår gick bra. Min syn har inte ändrats nåt det senaste året. Jag är så glad att allt har planats ut. Förhoppningsvis börjar kurvan gå åt andra hållet snart så att jag börjar se bättre för varje år...man kan ju alltid hoppas :-D Enda problemet med mina ögon är att dom blir så torra vintertid, därför föreslog optikern att jag ska ta ett linsuppehåll på en vecka för att låta ögonen återhämta sig lite. Jag köpte iaf ögondroppar som jag kan ha när jag sitter framför datorn...man blir ju extra torr i ögonen då.

image2Jag var på bokrean igår och hittade den här kokboken. Finns hur många bra recept som helst, alla fettsnåla, lätta och fräscha.

Jag hittade dessutom en dassbok, vilket är bra för de vi har har man ju läst allt i redan, så nu har vi en helt ny att njuta av :-)

image3Idag måste jag verkligen dammsuga! Till och med katterna har börjat titta uppfordrande på mig och då är det allvarligt! Ska nog ta och diska också när jag ändå är igång. Nån gång måste jag även ta mig i kragen och tvätta fönstren...i vardagsrummet kan man knappt se ut genom dom när solen skiner...men all smuts sitter ju på utsidan och jag har ingen större lust att ha fönstrena öppna om det inte är plusgrader ute...så det får vänta lite till vädret tillåter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback