Vacker vårdag...

Finfint väder ute, solsken och varmt...men jag måste sitta inomhus och plugga :-( Tycker lite synd om mig själv idag. Nåja...sambon kommer väl hem vid 4 så jag kanske kan få honom att följa med mig ut på en promenad, om vädret håller i sig det vill säga.

Har börjat fundera lite på när man ska börja packa...vi ska ju flytta 1/6. Skulle behöva börja med källarn så vi kan få fram lite flyttlådor. Man kan ju börja packa allt som inte används till vardags. Har bara flyttat en gång och då hade jag inte så mycket grejer. Nu är det lite annorlunda. Någon som har några bra tips när det gäller detta?

Vi är på jakt efter en bäddsoffa. Nu när vi kommer ha ett extra rum är det ju lika bra att fixa så att eventuella gäster har någonstans att sova.  Men det är svårt att hitta bra bäddsoffor till överkomligt pris. Vill helst inte betala mer än 2000 kr och de enda jag har hittat finns på Jysk och Ikea...problemet är ju att närmaste Ikea ligger i Sundsvall. Tycker det är lite dumt att det finns Ikeavaruhus i Sundsvall och i Haparanda men inte någonstans mitt emellan. Det är ju trots allt en bra bit mellan dom. Kan väl hoppas att dom bygger ett i Umeå eller Skellefteå...det skulle vara perfekt :-)

Igår installerade hyresvärden bredbandsuttag i lägenheten. Mycket spring, kablar och borrande. Katterna höll på att dö! Snuttis hade görmt sig längst in under soffan i vardagsrummet och vägrade komma fram, det tog en kvart efter att dom var färdiga innan hon vågade sig fram. Mimmi vet jag inte vart hon tog vägen...kunde inte hitta henne alls så hon hade tydligen hittat ett väldigt bra gömställe. Lurre brydde sig inte så mycket, han bara sov i sovrummet tills dom var klara.

Nej nu ska jag fortsätta att plugga. Ha en skön vårdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback