"Till sista vingslaget" av Julia Sandström

Shanzoc, Liva och Comíl fortsätter sin jakt på de fyra Nyckelväktarna, kan dom hinna före De Avskydda eller kommer de misslyckas och döma mänskligheten till utrotning?

Jag vet att jag inte har gjort någon recension på de tre föregående böckerna så det här blir en sammanfattning av hela serien. Vill ni veta vad böckerna handlar om kan ni kolla här.

För mig som är van att läsa lite mer invecklad "vuxenfantasy" känns själva historien lite platt och ytlig men för att vara en ungdomsbok är den helt ok. Man känner för karaktärerna och sveps med av berättelsen. Slutet var för mig lite väl abrupt men i alla fall inte helt och hållet vad jag hade förväntat mig.

Jag ger boken och även hela serien 3 av 5, mest för att jag föredrar mer komplicerad fantasy, men för er som vill ha nåt lättsmält och lättläst rekommenderar jag varmt denna serie.

Bok: Till sista vingslaget
Författare: Julia Sandström
Utgivningsår: 2011




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback