Att ge mer än vad man själv har fått!

OBS! Detta är inte någon kritik mot mina föräldrar, dom gjorde det dom ansåg var rätt så inget ont om dom!

Nu när man har fått barn kommer den här härliga känslan av att veta att jag kan ge mitt barn det som jag aldrig själv fick men önskar att jag hade fått.  T.ex.:

*Gå på dagis är något jag önskar att jag hade fått göra. Vilken lycka att få börja träna upp sin sociala förmåga med en massa andra barn redan i 1-årsåldern! Undrar om jag hade varit mer social då?

*Spela knattefotboll eller ha någon annan fritidssysselsättning. Att få välja och vraka bland aktiviteter och bli uppmuntrad att prova på olika saker. Bokcirklar, teater, biobesök, sporter, konserter...osv...

*Ensamtid med föräldrarna och olika aktiviteter knutna till det. Att få bygga upp en egen relation med sina föräldrar och verkligen få umgås på tu man hand och uppleva saker tillsammans som bara är vårt eget.

Finns säkert en massa annat också, men det är allt jag kan komma på nu (det är sent och jag är trött). Jag ska iaf se till att min dotter får allt detta...och en massa annat!

Nu ska jag sussa...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback