Gammal och grå

Ett år närmare pension...nej skämt åsido, 27 år ung, det är så jag känner mig. Det är ganska kul att se hur man har förändrats sen man var liten när det gäller sin egen födelsedag. Då längtade man för man ville ju bli äldre, man vill få en massa presenter och en stor tårta. Nu längtar man inte så mycket för man vill ju egentligen inte bli äldre, presenter är inte nödvändiga, men tårta vill man gärna ha en ännu större än när man var liten :-D.

Hade en trevlig födelsedag i fredags iaf. Mamma och Vesa kom hit och mamma och jag var ute i skogen och plockade svamp. Det blev lite trattisar, fläckkantareller och frostvaxingar, men den bästa var ju sällskapet. På kvällen gick vi till Niclas och umgicks lite. Jag tog med min Lurre men det kommer jag inte göra någon fler gång. Inte visste jag att Kattman var så territoriell, han spöade upp Lurre ordentligt...stackarn. Men det går bra när Kattman kommer till oss, då blir det inga slagsmål. Hur som helst så hade vi ganska djupa diskussioner om livet och universums skapelse.

På lördagen åkte vi in till stan och jag gick med mamma i affärer för hon letade efter en vinterkappa. Hon hittade ingen. Sen såg vi på Kristers korpen-match. Dom vann och Krister gjorde ett mål :-).

På kvällen åt vi födelsedagsmiddag. Vi var totalt 7 pers så jag hade lite problem med att fixa matbordet...men vi fick plats tack vare balkongbordet. Vi lyckades se på Robin Hood: Men in Tights också...det är otroligt att man kan se den filmen hur många gånger som helst utan att bli less.

Jaja...ny vecka och ingen mer fest. Idag ska jag söka jobb och åka på Coop och veckohandla. Funderar på att köpa lever och göra levergryta. Har aldrig gjort det själv men jag älskade det när jag växte upp.

Nu ska jag äta frukost. Ha en bra dag!



Kommentarer
svärmor

Hej! Gör du levergryta så får du en gäst vid middagen. Gissa vem? Bengt, han älskar det. Jag vägrar att göra det, det knastrar när man tuggar på levern, usch o tvi vad hemskt. Ha det Hälsa.

2008-09-29 @ 13:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback