Snart Valborg

1:a maj närmar sig med stormsteg, snön är nästan helt borta och jag såg faktiskt en liten koloni med tussilago i en solig sluttning tidigare i veckan. I år, precis som förra året blir det en liten tripp till Mo för valborgfirande. Det var inte planerat men blev så ändå. Vi åker imorgonkväll och kommer hem igen på söndag.

Här har ni min lilla plantskola. :-) Blomman för dagen, Månvinda, Klockranka och tomater. Det enda som saknas är mina luktärter, men dom ska sås nu till veckan hade jag tänkt. Jag har varit tvungen att plasta in plantorna för vår trevliga lilla katt Snuttis har fått för sig att dom finns till för att hon ska äta på dom...

Vi har inhandlat spaljé till balkongen som alla härliga klätterväxter ska få klättra på. Nu ska jag bara hitta en bra kruka till dom. Den måste vara rymlig för att alla ska få plats, men samtidigt liten nog för att kunna klämmas in mellan räcket och utemöblerna...kan bli klurigt...



Kommentarer
Evelina

2009-04-29 @ 16:57:12 | http://prommis.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback