"Jag finns" av Maja-Maria Henriksson

Johanna går i åttan. Hon bor med sin mamma och lillebror i en medelstor stad, någonstans i Sverige. Allting borde vara bra. Hon borde ha kompisar, trivas i skolan, göra det som andra 14-åringar gör. Men hennes tillvaro är inte som andras. Hennes kännetecknas av kaos och ångest. I skolan blir hon fysiskt och psykiskt misshandlad av två pojkar. Hemma blir hon det av sin mamma.

En stark debutbok som inte lämnar någon oberörd. Det gjorde ont i själen när man läste boken. Hur kan vuxna och skolan bara välja att blunda och inte göra något när ett barn far illa? Jag blev så arg när jag läste och det var svårt att lägga ifrån sig boken.

Jag ger den 5 av 5 och uppmanar alla att läsa den!

Bok: Jag finns
Författare: Maja-Maria Henriksson
Utgivningsår: 2010




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback