"I fullmånens sken" av Mary Downing Hahn

En kuslig legend om ett flickmord har sysselsatt Cyndas tankar en tid. Hon är på besök hos sin pappa som driver ett gammalt hotell, ensligt beläget vid kusten i Maine. Ibland tycker hon sig se den döda flickans vålnad, sorgsen och varnande, vit som en snöängel. Men vad, eller vem, är det hon vill varna Cynda för? Och vem är den vackre, mystiske främlingen som tar in på hotellet en iskall vinterkväll?

Den här boken tog mig tillbaka till tonåren då jag brukade läsa Kitty-böcker på löpande band. Lite mindre detektiv och lite mer övernaturlig terror men så bra att man bara måste läsa ut hela boken i en enda omgång...det tog mig 3 timmar. :-)

Jag ger den 4 av 5, det är en riktigt bra ungdomsbok för alla som gillar det övernaturliga och skräck.

Bok: I fullmånens sken
Författare: Mary Downing Hahn
Utgivningsår: 1997




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback