Tråk!

Gud så trist väder det är ute...råkallt och mulet och nästan all snö har regnat bort. :-( Hoppas det kommer mer snö innan jul så vi får det lite vitt iaf.

Just nu sitter jag och äter överblivna vita bönor i tomatsås...inte det nyttigaste...men det var vad som fanns i kylen.

Idag har jag handlat julmat, utom rödbetssallad för det var slut på sorten jag ville ha, får hoppas dom fått in mer på måndag. Skönt att handla allt med långt bäst före-datum i god tid så man inte behöver riskera att bli utan. Det ser ut som att vi kommer bli 7 eller 8 pers. här i jul...känns lagom tycker jag.

I helgen ska det trillas köttbullar, bakas saffranslängder, stickas och göras julgodis och hemmagjord senap...får se hur mycket vi hinner...annars har vi ju hela nästa vecka på oss också. :-)

Om 20 min är det dags att hämta dottern på dagis så jag ska passa på att sticka lite innan jag måste ge mig iväg.

Ha dé!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback