Det stämmer...

Jag fick ett nyhetsbrev från Babycenter och där fanns den här lilla fyndigheten:


Babytecken för dig och ditt barn — det är inte svårt!

Så här säger man:
  • "Var snäll och byt min blöja": Bli högröd i ansiktet, krysta en stund och le sedan fridfullt.
  • "Kan jag få något att äta?": Stoppa in hela handen i munnen och sug hårt.
  • "Jag är trött": Gör upprepade gråtande ansiktsuttryck och gester, stäng sedan ögonen och låt huvudet falla bakåt.
  • "Kan jag få den där saken som jag inte når?": Peka och grymta, fortsätt sedan peka och öppna munnen till skrikande läge.
  • "Nej tack, jag är mätt nu": Kasta mat på golvet med ett utstuderat leende.


Hihi...så klockrent! :D




Kommentarer
Larissa Oikari

Tack så mycket, ja, 6 år är väldit lång tid när man är ung :)Men ni har väl ganska många år bakom er också?

2010-07-05 @ 09:50:12 | http://oikari.webblogg.se/
Monita

Jodå, vi firar 11 år tillsammans i oktober. :-D Tiden går så fort!

2010-07-06 @ 10:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback