Nytt år!

Nytt år och nya möjligheter. Året som gått har varit underbart. Vi har blivit föräldrar och det har fördjupat vår relation oerhört och jag kan inte riktigt förstå att man kan älska en annan människa så mycket som jag älskar vår dotter. Hon är verkligen solskenet i mitt liv! :-D

I början av förra året fick jag prova på att jobba som en riktigt bibliotekarie i en och en halv månad. Sen följde ultraljud, enorm mage och förlossning. Underbart umgänge med familjen vid flera tillfällen. Påfrestande övergångsperiod från det gamla livet till det nya livet som förälder med alldeles för lite sömn och ett enormt ansvar att axla. Efter inkörsperioden har det dock gått som på räls och jag älskar verkligen att vara mamma! :-)

Det nya året började med nyårsfirande här hos oss med Hence, Micke och Anders, den 2:a kom även Anders flickvän hit. Ett lugnt nyår faktiskt med precis lagom med fest och Wii-spelande. :-)

Fortsatt mammaledighet för mig blir det iaf så länge jag inte hittar nåt jobb. Snart ska det börjas med smakportioner till lillan så det ska bli riktigt spännande att se hur hon reagerar på vanlig mat. Den 21:a åker vi ner till syrran med mamma och stannar där en vecka. Ska bli så kul att träffa henne, hennes nya pojkvän och syskonbarnen...längtar!

Mina förhoppningar för det här året är att jag lyckas skaffa ett jobb, att Selina får växa och må bra och att jag kommer i form till bikinisäsongen, har fortfarande graviditetskilon som ska bort. :-) Sen kanske vi kommer att ta steget och bli en riktig familj...

Hur som helst så ska jag fylla året med positiva saker och personer och ignorera dom som försöker dra ner mig i negativitetsträsket (haha...om inte det ordet finns så har jag precis uppfunnit det). :-)

God fortsättning på er allihopa!

PS
Imorgon kommer bilder från jul och nyår...så du behöver inte spricka av otålighet syrran! ;-)



Kommentarer
Jessika

Negativitetsträsket är högst verkligt, så tur du uppfann ordet... :P Let's not go there! :D

2010-01-07 @ 07:37:31 | http://jessikavingakristina.blogg.se/
Anonym

Wiie!!! Jag höll nästan på att spricka så det var tur att du la in bilderna :)

Jag fullkomligt älskar det ordet! Jag håller med Jessika om att det var tur att du uppfann det :D

2010-01-07 @ 12:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback