Pizzasnurror

De här snurrorna är perfekta att ha i frysen och äta som lunch eller mellanmål, så enkelt att bara tina i micron och äta varma eller äta kalla. Fyllningen kan naturligtvis varieras i det oändliga, det är bara att börja experimentera!

 

 

Det här behövs till 16 st.


2 dl vatten
1 msk olja
25g jäst
½ tsk salt
5 dl vetemjöl (eller 4 dl vetemjöl + 1 dl grahamsmjöl)

 

Fyllning:
100g rökt skinka (strimlad)
2 dl riven ost
1 dl chilisås
1 tsk oregano

 

Gör så här:


Gör degen som vanligt och låt jäsa i 30 min. Knåda och kavla ut till en platta på 30 x 40 cm. Bred på chilisås och fördela skinka och ost över, krydda med oregano. Rulla ihop från långsidan och skär den i 16 bitar. Lägg bitarna med snittytan uppåt på en bakpappersklädd plåt. Låt jäsa övertäckta 30 min. Grädda mitt i ugnen på 225°C ca 8 min. Går utmärkt att frysa!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback