Pastasås med skinka

Jag hade en bit skinka över som jag inte visste vad jag skulle göra med. Då uppfann jag den här pastasåsen...den är underbart god!

 

 

Det här behövs till 2-3 port.

 

1 bit rökt skinka (ca 200g)
1 röd paprika
1 gul lök
4 soltorkade tomater i olja
2 dl vatten
1 dl grädde
½ tsk soja
1½ msk idealmjöl + 4 tsk olja från tomaterna
salt, peppar, basilika

 

Gör så här:

 

Hacka lök och paprika och skär skinkan i små tärningar. Hacka tomaterna smått. Blanda allt i en panna med vattnet och grädden. Krydda med salt, peppar och basilika. Låt koka upp. Red av med idealmjölet blandat med oljan och låt puttra i 5 min. Servera med spaghetti eller annan pasta.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback