Längtar till sommaren

Jag har drabbats av en hemsk längtan till sommaren och tänkte att jag ska utnyttja det och börja planera sommarbalkongen. Ska man driva upp egna plantor är det ju dags att börja så nu. Ska titta på Coop imorgon om jag hittar några intressanta fröer.

Jag har planerat för en stor kruka med sju olika sorters kryddörter, en djup låda med fyra olika klätterväxter som jag ska ha mot någon typ av spalje för insynsskydd, smultron i en ampel, fyra tomatplantor, några krukor med pelargoner samt en balkonglåda med diverse blommor. Mycket blir det...men kul. :-) P.g.a. att jag kommer vara höggravid i sommar så ska vi inte resa bort något...förutom en hjortronplockningstur hem i juli...så man behöver ju inte vara så försiktig med växtvalet. Längtar, längtar, längtar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback