MVC-besöket

Imorse var vi hos barnmorskan för andra gången. Hon kollade blodtrycket, vilket var lite lågt men helt inom den normala skalan. Mitt blodsocker var bra, likaså mitt järnvärde, även om det var lite lågt det med.

Det hemska blodprovet gick bra tillslut. Hon försökte först i ena armen men det kärlet drog ihop sig så hon fick inte tillräckligt med blod. Jag höll på att svimma för det kändes riktigt konstigt när kärlet drog ihop sig...det ilade ända ner till handleden. Men sen provade hon med andra armen och då gick det hur bra som helst...jag kände ingenting. Men jag var lite medtagen efteråt.

Jag fick också läma urinprov och där såg också allt bra ut. Sen frågade hon om vi ville försöka höra bebisens hjärtljud...JAAAAAAAAAA sa vi då. :-D Hon lyckades pejla in på hjärtljuden och hon sa att det lät bra. Det kändes riktigt konstigt att höra en annan människas hjärta slå inne i mig, men nu känns graviditeten mer verklig, sambon blev riktigt rörd av det hela.

Nästa besök blir till sjukhuset för att göra ett ultraljud den 17 mars så det är några veckor dit, men jag längtar så kopiöst! Nu när man har hört bebisen vill man ju se den också. :-) Vi ska definitivt be om en bild så jag kan lägga ut den här sen.

Nu ska jag fortsätta jobba.



Kommentarer
Malin

Nej va spännande att höra hjärtljudet! Längtas sjukt mkt tills böngrodden kmr! :D

2009-02-20 @ 00:16:28 | http://malinkallstrom.bloggagratis.se/
Sofie

Åååå vad kul! Det är ju så mysigt att höra hur hjärtat slår :) Du kan hälsa Lurre och Snuttis att de ha blivit gammelmormor och gammelmorfar idag, och att Mimmi har blivit gammelmoster ;)

2009-02-22 @ 18:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback