Julveckan

Ja då var julen snart här då. Lång resa till K-fors och tillbaka med liten bebis. Missförstå mig inte, det är kul att åka hem och träffa familjen, det är själva resan jag inte gillar. På onsdag bär det av och på lördagkväll är vi hemma igen. Sambons lillebror följer med oss upp så det kanske gör resan lite trevligare. :-)

Ute singlar stora snöflingor sakta till marken, hoppas det är skottat när jag ska iväg till affärn...har ingen lust att dra barnvagn genom drivor av snö. Det är ju iaf inte lika kallt ute nu som förra veckan.

Just nu sitter jag och väntar på posten för att se om vi får någon avi och kan hämta ut de sista julklapparna, dom borde nämligen komma idag. Men med snön och allt så är nog posten sen idag.

Dottern vaknade en timme tidigare än vanligt idag, vilket jag inte insåg förrän jag satt mig vid datorn och såg att klockan bara var strax före 8. Så nu sover hon igen, har en känsla av att hennes sovtider kommer bli lite förskjutna idag...

Jag har iaf satt upp julstjärnan och adventsstakarna i fönstren. Sambon tyckte att dom skulle fram, och han har ju rätt, det blir mycket mysigare med lite mer ljus. Men något mer julpynt blir det inte.

Sen är det ju vintersolståndet idag. På ett sätt så markerar det mer årets början för mig än själva nyårsafton. Det är ju nu allting vänder mot ljusare tider. Den mörkaste tiden är över! :-D

Nu ska jag passa på att spela lite när hon ändå sover.



Kommentarer
farmor

Hej hopp i juletider. Jag längtar tills ni kommer, bara fyra dagar kvar. Tomten har varit här med paket åt en liten docka. Mycket paket blev det. Hälsa o ge Selina massor av pussar.

2009-12-21 @ 21:02:44
Benke

Välkommen hit vi har bara -20 gr.

2009-12-22 @ 13:37:55
Krister

Tackar vi kommer....

2009-12-22 @ 23:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback