Julpynt?

Jag har fortfarande inte pyntat nåt inför jul. Brukar ju iofs inte göra så mycket...bara två adventsstakar och en julstjärna...men tror jag kommer skippa även dom i år om inte jag helt plötsligt orkar bära upp dom från källaren. Jag är ju inget fan av pynt överhuvudtaget. Bara en massa jobb sen när allt ska ner igen. Vi är ju ändå aldrig hemma till jul...sen drar ju stakar och sånt en massa onödig ström så ska man vara riktigt miljövänlig ska man nog skippa såna saker. Men men...får väl se hur jag gör.

Vi får främmande till nyår i år igen. Sambons brorsor, en kompis och en av brorsornas flickvän ska tydligen komma. trevligt tycker jag...det har liksom blivit tradition att vi firar nyår här. Nu måste jag bara se till så att det inte blir för mycket drickande med tanke på att vi har ett barn i huset, blir det för mycket får dom flytta festen utomhus. Jag kommer ju att vara nykter iaf så det är ju en tröst.

Läste någonstans att socialt liv är knutet till alkohol...vilket ju är sorgligt. Vart är mänskligheten på väg när man knappt kan umgås utan att vara påverkad av alkohol. Läste också att nykterister har sämre hälsa för att dom ofta blir lämnade utanför. Det problemet har jag aldrig haft. Man kan väl följa med på t.ex. afterwork utan att dricka, man har ju dessutom roligare utan alkohol. :-)

Nä nu vek jag av från ämnet lite, ska äta frukost nu och sen blir det den dagliga promenaden...en timmes promenad varje dag blir det. Känner mig så duktig. :-D



Kommentarer
Faster

Du är så duktig Monita ;)

Okej,men va vill ni ha i julklapp då? Ha frågat 3 gånger men inte fått nåt svar ;P

2009-12-10 @ 15:21:01 | http://loveandhate.bloggagratis.se/
Krister

Kanske för att vi inte riktigt vet. Kläder till Selina har vi rätt mycket av vad jag vet.

2009-12-10 @ 15:57:50
Linda

jo jag håller med dej, man kan ha roligt utan alkohol.... jag är alltid nykter för jag tycker att det är inte värt det för barnen kan ju vakna på natten och hur kul är det att känna av att man druckit och sen anser jag att man måste kunna umgås utan alkohl....att man dricker ett gals vin nångång är inte fel, men man behöver inte alltid göra det...



Julpynt... me like.... mysigt är det... underbart med tomtar och det kommer du nog kanske vilja ha sen då selina blivit större, julpynt gör jag för mina barns skull..... dem tycker det är såååå roligt att få va med och göra tomteland och pepparkakshus och allt va det nu blir.... :)

2009-12-16 @ 14:01:49 | http://gumzilumsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback