Hrmf...

Man vill ge bort två timmar av sin tid och vad får man till svar? *Nej tack, det är för kort tid,  jag är hellre utan.

WTF!!!???

Två timmar är väl ändå bättre än ingenting!? Men men, jag gjorde ju ett försök iaf. Som en klok människa sa: "Jag skulle vara nöjd med en halvtimme". Håller med, lite tid är bättre än ingen tid.

För er som undrar vad jag pratar om så kan jag säga att det handlar om julfirande och det faktum att vi redan är tingade både julafton, juldan och annandan. Tydligen tyckte personen i fråga inte att man behövde fråga oss om vi ville komma utan att vi automatisk skulle komma dit ändå, och tydligen förstod personen inte heller att med vårt tighta julschema måste man vara ute i tid.



Kommentarer
pappa

Lyft luren och ring i tid så vi också har en möjlighet att ordna för vårt och vilka som kommer. Vår stående inbjudan gällar alla barn. Det har hänt att vi dukat bort era tallrikar för ni har inte kommit. Är det för mycket begärt att en dotter ringer sin pappa inför julen? Föresten hur kunde julafton vara inbokad hos mamma eftersom der var min tur egentligen? Men jag tror jag vet svaret, man prioriterar utifrån sin egen vilja. De 2 timmar du kunde offra av din dyrbara tid är vi tyvärr inte hemma, så enkelt är det men hade du hört av dig i tid så hade det kanske ordnat sig. Med många barn, många syskon, skilda svärföralädrar så räcker liksom tiden inte till, nu kanske du börjar förstå. Förr var du ju här med de andra barnen, fullt normalt eller hur?

Monita

Julafton var inbokad hos mamma för att du skulle jobba då. En stående inbjudan kanske finns men jag vill ändå höra av er om vi ska komma eller inte, annars vet vi ju inte om och när vi kan komma. Trodde det var praxis att alltid höra av sig i sista stund hos er eftersom ni alltid gör det när ni ska komma hit. Högst en dag innan, ibland bara timmar innan ni dyker upp. Ja det är fullt normalt att fira jul tillsammans, det är också fullt normalt att den som bjuder hör av sig till dom som man vill ska komma så dom vet att dom är bjudna. Sen var faktiskt julafton till att börja med inbokad hos svärmor innan vi fick reda på att mamma skulle ha den och då bestämde vi oss för att fira där istället och ta svärmor på juldagen. Att ni inte är hemma när vi kunde komma är ju helt ok, det kunde du ju ha skrivit då istället för att skriva att det var för kort tid och att du då hellre är utan.

2009-12-20 @ 15:50:55
Krister

Jag håller med visst är det så. Ursäkten var sen riktad till oss via mail men den ska gå direkt till dig M. Mig kvittar det men den som tog smällen var ju M.

2009-12-21 @ 08:20:20
pappa

Jag ber om ursäkt för det bistra sms:et om att ni skippar oss i julfirandet, det var onödigt att reagera så hårt på det. Sen Krister måste du nog läsa bättre, jag bad inte dig om ursäkt, jag skrev "jag kan be om ursäkt" och det har jag gjort nu till den det berör. Som alltid så håller jag på att "rätt ska vara rätt". Sen så är du respektlös. jag skrev till dig i mejlet att det som rörde bloggen skulle kommenteras där. Man ska tydligen respektera er men ni behöver inte respektera andra. Är det så ni vill ha det.

Krister

Oj sry jag antog att det var en ursäkt. Läser som sagt ganska snabbt. Förresten får då inte jag en ursäkt vi är ju dock två stycken. Räknas inte jag??? Jag är inte respektlös bara för att jag skrev till din mail. Respektlös är du själv. Lev som man lär....tydligen inte du heller. Förresten så är det jag som skriver inte M. Lägg inte in henne i diskutionen. Det var klumpigt av mig att skriva i ditt mail. Ber om ursäkt för de. Men det gick så fort att skriva när man väl var i gång. Jag har aldrig sagt att jag inte respekterar er, nu var det av lathet att man tryckte på skicka. I vilket fall som helt åsikterna kommer väl till rätt person. Du har fått din ursäkt.....kommer din?

Är det en ursäkt du försöker få fram till M varför den sarkastiska tonen i slutet av meningen. Du avvisade de vi erbjöd dig/er. Sen de du skriver till mig via mail varför tar du upp det här. DÅ är du lika respektlös. Har inte sagt att du skulle skriva det på någon annan ställe. Trodde du kunde hålla dig till mail på FB.

2009-12-21 @ 15:30:29
Monita

Tack för ursäkten men för min del var den inte nödvändig. :-) Vem har jag inte respekterat???? Du skriver att K är respektlös och sen blir det plötsligt "vi", vad har jag nu gjort eller sagt som är respektlöst, det är ju K som har skrivit inte jag.

2009-12-21 @ 16:50:42
Krister

Tydligen hänger du med mig.....

2009-12-21 @ 19:23:43
pappa

Förtydligande...Krister tycker att jag ska respektera dig Monita för att du inte vill ringa och tycker att telefonen är en hemsk sak. Jag skrev att jag respekterar det. Sen skrev jag till Krister att han skulle respektera mig att jag ville att kommentarer om min blogg skulle skrivas där, gjorde han det? NEJ! Så vem är då respektlös???? Jag har aldrig talat om för er hur ni ska leva era liv, aldrig gjort och kommer aldrig heller att göra men vem var det som för några jular sedan skulle bestämma hur vi här hemma ska fira vår jul?? Lev och låt leva, det gäller för oss men tyvärr inte er, ni klarar inte det.

Monita

För några jular sedan var jag inte med i den gruppen så det resonemanget håller inte. Sen har den här diskussionen inget med mitt inlägg att göra så både du och K kan ta eran diskussion någon annanstans.

2009-12-21 @ 23:04:49
Krister

Skrev ändå att jag det inte var så bra av mig. Bad om ursäkt men det gills tydligen inte.

2009-12-22 @ 14:45:54
pappa

Jag skrev bara en kommentar till det du skrivit, det var om mig så därför kommenterade jag det. Det sedan Krister spinner vidare på får du ta med han. Ibland så blir det så bara att folk fortsätter en diskussion där den kommer fram.

Sofie

Jahopp nu var pappa igång igen då. Och ja jag vet att jag kommer att få skit för att jag lägger mig i, men jag vet att pappa brukar vara rätt duktigt på att inte höra av sig i tid, samt att alltid "tro" att alla vet att de är välkomna på julfirande hos dem. Men så är inte fallet. Är det inte bättre då att du pappa ger dig och säger att du gjort fel? Att du borde ha ringt minst 1 vecka innan för att höra om M och K och deras underbara lilla tös vill komma på julfirande? Men som vanligt så är du livrädd för att ringa, du håller dig till mail på FB.

Förlåt M och K för att jag lägger mig i. Jag vet att personangrepp inte är tillåtet här, men jag kan bara inte låta bli att lägga mig i när jag märker vad som händer.



Till och med jag vet att M och K har ett väldigt tajt schema med tanke på att de har 3 katter hemma som de inte kan vara ifrån så länge. Och då jag antar att N ska komma hem oxå så kan ju inte han vara kattvakt. Så det är rätt så normalt att man då ringer och hör efter när, var, hur och om de kan komma. Eller håller du inte med pappa??

2009-12-22 @ 22:04:26 | http://santasturn.bloggsida.se/
pappa

Det är ju så här Sofie, alla vet att normalt så firar barnen julafton vartannat år hos mig och vartannat hos mamma, det vet alla. I år var det egentligen min tur att ha julaftonen men eftersom jag jobbar så pratade jag med mamma om det när vi var i K-fors med Frida. Hon skulle meddela de andra att hon skulle ta julafton och jag juldagen istället. Så Sofie....som vanligt så är du ute och snackar om sådant du inte vet ett dugg om. Vi har haft den tågordningen i många år nu så jag tror ingen har missat hur vi brukar göra. Jag är absolut inte livrädd för att ringa men däremot respekterar jag Monitas vilja att inte ha så mycket kontakt och på hennes villkor, att när hon vill något så tar hon kontakt, ganska enkelt egentligen. Om hon varit intresserad så hade hon hört av sig när mamma informerade om ändringen. Så nästa gång kanske du ska ta reda på lite fakta innan du ger dig på mig. Sen en sak till, alla har mycket att stå i till jul så Monita och Krister är inte ensamma om det.

Krister

Varför säger du det vi redan vet. Har sagt 2 ggr till dig att jag förstår att även ni har fullt upp. Fattar inte varför du ältar de.

2009-12-23 @ 09:36:34
pappa

Förklarar för Sofie, såg du inte det? Det var inte till dig Krister......

Sofie

Jag vet mycket väl att det är så, men jag tycker ändå att det är som så att den som vill att folk ska komma ska höra av sig. Sen är det ju som så att det inte är M och K som ska bjuda in sig själv.. eller hur? Så jag sa bara det jag tyckte, men det är tydligen inte ok för dig pappa. Nu tänker jag inte ockupera M's blogg längre, utan vill du diskutera mer med mig så vet du vad jag har för telefonnr.

2009-12-23 @ 18:27:50 | http://santasturn.bloggsida.se/
pappa

Allt är ok för mig, det har jag fått vänja mig vid. Jag klarar att ta kritik men tydligen inte de som jag svarar tillbaka. Klarar man inte av att minnas från ett år till ett annat att firar man julafton hos mig så är juldagen hos mamma eller vice versa och att alla barnen är välkomna, kan det vara så svårt??? Varför det blivit så mycket tjafs vet jag inte men troligen finns svaret på mitt långa blogginlägg (http://pellebettan-livslycka.blogspot.com/2009/12/berattelse-om-mitt-liv-mina-beslut-och.html). Nu var det ju du som lade dig i den här diskussionen och om du har något att tillägga så är det väl rimligt att det är du som ringer mig, eller hur Sofie?? God Jul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback