Svamp

Kristers lag vann matchen igår med 4-0...jippie! Nu är det slutspel som väntar. Jag tror jag ska följa med på fler matcher för det är faktiskt rätt kul.

Jag kom på att jag inte har lagt upp någon bild på dom fina svampkorgarna jag köpte till Krister och mig på Plantagen. Så här ser dom alltså ut...kanske inte den bästa kvalitén men för 40 kr styck gör det inget. ;-)

Så här mycket svamp plus en panna till plockade vi för någon vecka sen. Rensad och klar för förvällning. Det fanns mycket svamp i skogen då, nu är det lite mindre, men det är ju för att det är så kallt och torrt ute nu.

Igår fick vi köpa kantareller av vår trogne leverantör. 100 kr för 2 liter tycker jag är ett mycket överkomligt pris när man inte har möjlighet att plocka själv. Detta är en tredjedel av kantarellerna färdiga för förvällning.

Det är synd att vi inte har lyckats hitta något bra kantarellställe här i närheten. Men det är ju svårt när man inte har bil. Man kan ju behöva åka en bit utanför stan om man ska kunna hitta ställen som man är ensam om.

Vid besöket hos mamma förra helgen plockade vi ju mycket svamp. Här är det Karl-Johan svamp och sandsopp som är färdigtorkade. Mamma torkade dom i varmluftsugn och det verkar ju funka bra. Så nu har jag även lite torkad svamp som komplement till den frysta. Vi kommer definitivt inte behöva svälta i vinter...vi kan ju alltid leva på svamp. ;-)

...mycket svamp blir det. :-D

Ikväll ska Krister på fest så jag har lägenheten helt för mig själv. Har inte riktigt bestämt mig vad jag ska göra än, men jag ska åtminstone åka på affärn och köpa mig lite godis och en Pommac. Det är ju trots allt helg. Endera kommer jag att sitta vid datorn hela kvällen eller så blir det film.

Imorgon ska Krister och jag ut i svampskogen igen. Vi tänkte återvända till trattisarna och se om dom har vuxit något. Förhoppningsvis har ingen annat snott dom för då blir jag lite putt.

Hoppas ni får en trevlig helg allihopa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Trackback