Nya upptäckter!

Gissa vad vi hittade under våran svamppromenad igår som vi aldrig har hittat här förut. Trattisar och kantareller! Av en ren slump snubblade jag över en kantarell, tyvärr var de flesta mögliga, men en gick att använda. Sen efter det strosade jag runt lite och höll på att trampa på en hel koloni av små gulliga trattisar. Det växer ett helt gytter där på några olika ställen. Vi lämnade massor av bebisar, men stället ligger nära stigen så vi är nog inte dom enda som har hittat stället. Vi får hålla tummarna att vi hinner först dit nästa gång.

Vi hittade annan svamp också som vi inte brukar hitta. Sotvaxing, olivvaxing och granvaxing, samt ett ställe med fläckkantareller. Vad kul det är när man hittar nya svampar.

Idag ska jag inte göra så mycket. Söka några jobb och gå över till brorsan med ett brev. Men nu ska jag äta frukost.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback