Hälsosamt bröd?

Läste nyss i SvD att kraven för nyckelhålsmärkningen på bröd ska förändras. Kraven blir hårdare vilket gör att åtta av tio mjuka bröd kan förlora märkningen. Bra tycker jag. Dock är det synd att bara socker- och fullkornsprocenten är det som spelar roll. Jag skulle önska att man ställde krav på hur mycket tillsatser ett bröd får innehålla också. Det är ju rent äckligt hur mycket skräp som finns i bröden man köper. Själv så köper jag inte bröd längre utan bakar själv...mycket billigare, godare och nyttigare. :-D

Jag var på arbetsförmedlingen igår för att träffa min nya arbetsförmedlare. Trevlig snubbe verkligen, vilket känns skönt...jag har haft mardrömmar om att få en sån där pessimistisk surtant som ser ner på en för att man inte har arbete. Men så blev det ju inte som tur är. Fick inte så mycket hjälp för nya regler säger att inga program (typ arbetspraktik och sånt) får ordnas, så jag får fortsätta mitt fruktlösa sökande efter ett arbete utan hjälp.



Kommentarer
svärmor

Inga problem med arbete, det finns här hos mig. Du ska "bara" handla, laga mat, baka o diska. Lön, nja bara glädjen att göra detta måste vara nog, eller? Jättefina bilder som vanligt. Hälsa.

2008-10-15 @ 22:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback