Ser inte ljust ut

Att söka jobb i den här stan verkar vara totalt onödigt om man inte har massor med arbetslivserfarenhet. Förra veckan sökte jag jobb på Djurmagazinet, ett föräldraledighetsvik, och jag fick som svar att dom har fått in 600 ansökningar! 600!!! Lönlöst att hoppas på det jobbet då jag inte ens har någon erfarenhet av någon av arbetsuppgifterna. Hade detta varit en liten ort så kanske jag hade haft en chans. Lätt att man blir lite uppgiven.

Idag ska jag på intervju hos Jobbsupport (f.d. Vikariebanken) och se om jag kan få börja som springvikarie här i kommunen främst inom förskolan...jag har ju trots allt ett års erfarenhet av det. Men jag hoppas inte på för mycket. På arbetsförmedlingen sa dom att det är svårt att få vikariera eftersom den finns så många utbildade och studenter inom det området. Men men, kanske alla är sjuk någon dag och jag får hoppa in...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback