Ragga praktikplats

Idag håller jag på att ragga en praktikplats på ett bibliotek här i stan. "Ragga" ett otroligt fult ord tycker jag, jag ryser nästan när jag säger det...men kan inte komma på någon bra synonym just nu. Har några jobb jag ska söka också. Ett som tidningsutdelare, ett som barnskötare och ett som hotellpersonal över sommaren, alla här i Umeå. Är inte speciellt optimistisk men försöker hålla hoppet uppe.

Senare ska jag cykla till Coop och veckohandla. Vädret är mulet men det regnar ju inte iaf (peppar peppar ta i trä!). Ska försöka ta en svängom med dammsugaren också, min reklamutdelning i går lämnade lite spår efter sig i form av damm och grus.

image16Jag har kommit igång med läsningen igen...nej inte för kursen jag går utan den skojjiga läsningen. Jag har efter ca två månader lyckats läsa ut första boken i Robert Jordans fantasyserie "The Wheel of Time". Nu ska jag börja med andra boken och jag kan nästan inte vänta med att sätta tänderna i den!

Mor och dotter...verkligen...de är såååå lika varandra!

 
 
 
 
Helgen har iaf varit lugn. I lördags åt vi skagenröra och bakpotatis, sen stack Krister över till brorsan och spelade spel medan jag satt här hemma och spelade Sims 2. Igår reklamutdelning som vanligt.

Hur har eran helg varit?


Trackback