Första praktikdagen

Vill ni höra hur min första dag på praktiken har varit? Hoppas det för jag tänker berätta i alla fall. Jag började kl. 10 och fick direkt en visning av biblioteket. Sen fick jag lära mig grunderna i hur bibliotekssystemet fungerar. Under dagen har jag fått låna ut och lämna igen böcker samt ställa upp böcker på hyllorna för att lära mig vart saker och ting ska vara. Jag är jättetrött för jag är inte van vid så här mycket stimulans men efter en vecka borde jag vara van så jag får ha det målet i sikte. Imorgon börjar jag kl. 8 så jag ska gå och lägga mig efter jag har bloggat färdigt.

image18I lördags var Krister och jag på Jysk för att titta på bäddsoffan vi funderar på att köpa. Den var bra tycker jag, Krister tycker den var lite hård att sitta på men för min del gör det inget. Vi hittade en skinnfåtölj med "glidefunktion" och tillhörande fotpall som Krister tyckte vi skulle köpa. Jag är ju inte speciellt impulsiv av mig men jag gick med på det så vi köpte två stycken. Dom är jättesköna! Nu ska vi bara göra oss av med tvåsitssoffan och den gamla fåtöljen. Vi köpte även två gästtäcken och kuddar för en billig penning. Bra att ha fräscha sängkläder när det kommer folk att hälsa på.

image19Den här bilden tog jag på Mimmi när vi skulle renbädda sängen. Krister hade lagt täcket i en hög i fotändan av sängen och hon hade bäddat ner sig så bra att bara huvudet syntes. Gulligt va?!

Nä nu ska jag lägga mig och läsa lite tror jag och sen ska jag definitivt sova så jag orkar lära mig en massa imorgon också.

Godnatt allihopa!



Kommentarer
Sofie

Fåtöljerna
var skitsnygga! Jag hoppas att du inte blir för överstimulerad imorrn ;)

2008-04-14 @ 22:42:29
svärmor

Snygga fåtöljer. Vilken duktig katt som kan hjälpa till vid renbäddning. Roligt att du fått en praktikplats o du blir nog van att kliva upp på morgonen. God natt.

2008-04-14 @ 22:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback